Noile cerințe de creditare aplicate organizațiilor de creditare nebancară

Din 01 septembrie 2022 intră în vigoare Regulamentul privind noile cerințele de creditare responsabilă aplicate organizațiilor de creditare nebancară.

Regulamentul dat a fost aprobat prin Hotărârea Comisiei Naționale a Pieței Financiare nr. 20/5 din 20 mai 2022, care a fost publicată în Monitorul Oficial din 24 iunie curent.

Conform prevederii, înainte de aprobarea unui credit solicitat de către un debitor, creditorul va verifica din toate sursele oficiale accesibile, informația privind veniturile confirmate ale solicitantului și informația privind costul deservirii tuturor creditelor valabile la momentul aprobării creditului. Astfel, pot exista cazuri când creditorul va fi nevoit să refuze acordarea creditului clienților care nu au venituri oficiale suficiente.

Creditul poate fi aprobat doar dacă indicatorul RSDV nu va depăși limita de 40 la sută.

RSDV se calculează conform formulei:

RSDV =
Serviciul datoriei Venitul mediu lunar
× 100%

unde:

Serviciul datoriei - valoarea medie lunară a costurilor de deservire a datoriei totale, calculată ca suma plăților medii lunare calculate pentru toate creditele ale debitorului la momentul eliberării creditului. Plata medie lunară aferentă unui împrumut se calculează prin împărțirea valorii împrumutului, a dobânzii și a altor plăți aferente, la scadența reziduală a împrumutului în luni.

Venitul mediu lunar - venitul mediu lunar al debitorului realizat de debitor în cel puțin ultimele șase luni, dar nu mai mult de 12 luni până la depunerea cererii pentru credit, calculat după deducerea impozitelor specificate în legislația în vigoare (net). În calculul venitului mediu lunar se vor include doar veniturile confirmate regulate pe care creditorul le recunoaște drept durabile; iar durabilitatea pe termen lung a venitului va fi, de asemenea, evaluată de creditor.

Compania CreditPrime își desfășoară activitatea la înalte standarde de etică profesională, respectând principiile creditării responsabile:

  • Transparență

Ne ajutăm clienții să ia decizii în cunoștință de cauză, oferindu-le informații complete privind condițiile noastre de creditare. Toate informațiile despre costul împrumutului, procedura de rambursare și valoarea comisionului de rescadențare, dacă acesta este solicitat, sunt disponibile pe site-ul nostru. Termenii și condițiile sunt publicate pe site, astfel încât oricine poate avea acces la ele înainte de a aplica pentru un credit.

  • Corectitudine

Suntem corecți cu clienților noștri și nu vrem să îi inducem în eroare. Prezentăm informația în mod simplist și accesibil, pentru a fi pe înțelesul oricărei persoane, care nu deține cunoștințe speciale în domeniul financiar-bancar. Apreciem clienții noștri și ne pasă de bunăstarea lor.

  • Receptivitate

Îţi punem la dispoziţie multiple canale de feedback prin care ne poți contacta în orice moment din zi sau noapte, cel mai accesibil dintre ele fiind Serviciul Suport Clienți, unde o echipă specializată îți stă la dispoziție 24/24, 7 zile din 7. Numărul de telefon este 022 010 030 (număr cu tarif normal).

E frumos să sharuiești cu prietenii