Ce trebuie de făcut dacă s-au debitat bani în plus de pe card? - CreditPrime

Ce trebuie de făcut dacă s-au debitat bani în plus de pe card?

Banii de pe card au dispărut într-un mod necunoscut. Citește articolul de mai jos și vei afla de ce se întâmplă acest lucu și ce să faci în astfel de situații.

Folosim cardurile bancare în fiecare zi, deoarece este convenabil și sigur. Numerarul poate fi furat și puțin probabil că îl vei restitui, iar cu un card este mult mai ușor – chiar dacă este furat sau pierdut, acesta poate fi blocat rapid, iar rezervele de bani vor fi în siguranță. 

Dar dacă banii de pe card au dispărut într-un mod necunoscut? De ce se întâmplă acest lucru și ce să faci în astfel de situații?

Situația 1: erorile tehnice

Primul motiv pentru care puteau fi debitați bani în plus este din cauza unei erori tehnice. Dacă însă sunteți în străinătate, posibil că acesta este un simplu comision. În cazul unei erori tehnice, banii vor fi rambursați, doar că va trebui să așteptați puțin (uneori, din păcate, mult). În ceea ce privește băncile străine, este important să studiați această problemă în detaliu înainte de a călători.

Situația 2: banii au fost furați de escroci

Este cu totul altă poveste dacă banii de pe card au fost furați de escroci. Așa ceva tot se poate întâmpla și este destul de neplăcut. În astfel de situații, important este să acționezi cât mai repede posibil. În primul rând trebuie să depuneți o cerere la bancă, în care indicați că banii au fost retrași din cont fără acordul dumneavoastră. Trebuie să faceți acest lucru – fie în aceeași zi, fie în ziua următoare, și cu cât mai repede, cu atât mai bine. În caz contrar, banca poate fi neputincioasă să returneze banii dispăruți.

Situația 3: banii au fost debitați la efectuarea cumpărăturilor într-un magazin online

Există situații în care un magazin a înghețat din greșeală banii pentru plasarea unei comenzi de două ori. În astfel de cazuri este destul de ușor să rezolvi problema. Trebuie să contactați imediat magazinul online, de asemnea să scrieți la banca dvs. și să descrieți situația. Dar dacă banii pentru comanda au fost deja retrași, atunci procedura poate să dureze ceva timp. În primul rând, trebuie să obțineți un extras bancar cu toate tranzacțiile efectuate pentru perioada corespunzătoare, apoi cu el să contactați vânzătorul.

Situația 4: tranzacție dublată la cumpărăturle offline

O posibilă situație: prima plată pentru cumpărătură nu a trecut și vi s-a solicitat să introduceți din nou codul cardului.

Ce întreprindeți: păstrați bonurile (atât pentru achiziție, cât și pentru tranzacția anulată, care va indica motivul refuzului operațiunii). Apoi, trebuie să contactați banca cu toate acestea. Dacă aveți toate cecurile, considerați că sunteți înarmați cu toate cele necesare pentru returnarea banilor retrași în mod eronat. Important! Dacă observați că tranzacția s-a dublat imediat după ce ați părăsit magazinul (ați primit o notificare cu privire la suma retrasă), atunci încercați să rezolvați problema cu managerul revenind imediat la magazin.

Situația 5: bancomatul a prelucrat tranzacția cu succes, dar nu a eliberat banii

În cazul unei situații cu un bancomat, când banii au fost scoși de pe card, dar nu au fost eliberați, în primul rând, merită să așteptați puțin. Rareori, dar acest lucru se întâmplă când ATM-ul „a încetinit” și poate emite banii câteva minute mai târziu. Dacă plecați îndată, banii poate să îi ia altcineva și să demonstrați contrariul, va fi foarte dificil. Fără a pleca de lângă bancomat, ar trebui să apelați secția support și să descrieți problema. Ar trebui să fie trimis un tehnician pentru a vă ajuta să rezolvați problema pe loc. Dacă problema nu este rezolvată, atunci trebuie să scrieți o cerere la bancă. De asemenea, este important să înregistrați momentul în care ați apelat la asistență. Banca va investiga și vă va recupera banii.

Situația 6: motive necunoscute

Cea mai dificilă situație este când banii au dispărut de pe card pur și simplu, adică s-a produs un furt. Trebuie să blocați imediat cardul apelând la numărul secției support carduri și să mergeți la bancă, să scrieți o cerere. Acest proces este cel mai dificil, care probabil va dura ceva timp și efort din partea dvs., de aceea vă îndemnăm să respectați regulile generale de siguranță în utilizarea cardurilor, pe care le vom discuta deja, în articolul următor!